sobota, 8 sierpnia 2015

Pireneje, GR11, dzień 4, 2015.07.14

Startujemy 7 km przed Izabą około 6:30 rano. Wstaliśmy o 5.00, słońce wschodzi około 6.00. Poranne wędrowanie bardzo mi pasuje bo jest rześko i dobre słońce do zdjęć. Przechodzimy przez polanki na około 1300m a następnie mamy bardzo ostre techniczne zejście do Izaby. po drodz spotykamy wycieczkę młodzieży z ogromnymi plecakami, która co chwila pyta czy jeszcze daleko na górę. W miasteczku Isaba kupujemy świeże pieczywo i ruszamy dalej w Kierunku Zurizy. Około godz. 12 na ok 18 km robimy przerwę na jedzenie. Jest ogromny upał, więc pozwalamy sobie na krótką drzemkę. To był kiepski pomysł, bo potem rozespana snuję się na podejściu. Docieramy do Zurizy, gdzie zatrzymujemy się przy rzece. Włożenie nóg do zimnej wody czyni cuda. Bartek decyduje się na kąpiel. W końcu ruszamy dalej. Wchodzimy już w Piereneje Centralne. W piekielnym upale zaczynamy podejście na przełęcz na 2000 m. Po dłuższym czasie wchodzimy na przełęcz: Collado de Petraficha (1958m). Po przejściu przez przełęcz robi się na tyle zimno, że trzeba się przebrać. Tak się podjarałam widokami, że poniosło mnie gdzieś poza szlak i wpakowałam się w eksponowany teren. Dodatkowo Bartek znikł. Wołam go, ale wiatr zagłusza mój głos. Wracam i w końcu się spotykamy. Odnadujemy szlak, któy ostro prowadzi w dół. Na nocleg decydujemy się około 1km przed Selva de Oza, w miejscu z pięknym widokiem na góry.
Collado de Petraficha (1958m)Colla
Collado de Petraficha (1958m)
Collado de Petraficha (1958m)
Collado de Petraficha (1958m)
Collado de Petraficha (1958m)

Dziennik:
Etapa 7: http://www.travesiapirenaica.com/gr11/ochagavia-isaba.php, 7km
Etapa 8: http://www.travesiapirenaica.com/gr11/isaba-belabarze-zuriza.php, 15,2 km
Etapa 9: http://www.travesiapirenaica.com/gr11/zuriza-oza.php, 14,2 km
Start: 7 km przed Izabą
Koniec: 1 km przed Selva de Oza
Dystans: 38 km
Nocleg: polana na ok. 1200m
Pogoda: słonecznie

Zdjęcia:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz